پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند.

به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آنها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد.

امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست. مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد.

دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است.

 



پنج شنبه 5 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : ahmad & saman


سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است که انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین های الکتریکی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود. با توجه به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نسل جدید سیستم های حمل و نقل و استفاده از سوخت های پاک، سیستم‌های حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT) طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.
سیستم حمل و نقل بدون ایجاد ترافیک، بدون نیاز به جای پارک، استفاده از سیستم هوشمند رایانه‌یی برای مسیریابی خودکار و ‌استفاده از انرژی خورشیدی از جمله مزیت‌های سیستم مفهومی JPods است که توسط "بیل جیمز" طراحی شده است.

 



پنج شنبه 4 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

لیوان های یکبار مصرف امروزه در همه جا دیده می شوند خصوصا در ادارات و سازمان ها و کنار آبخوری ها ؛ این ایده طرحی برای لیوان های کاغذی یکبار مصرف است.

ایده اصلی این طرح، کم حجم نمودن لیوان های یکبار مصرف قبل و پس از مصرف است، لیوان ها به صورت یک رول طراحی شده اند که تعداد بسیاری لیوان در حجم کمی قرار می گیرند و حمل و نقل آن بسیار آسان می شود همچنین لیوان های مصرف شده و زباله ها نیز حجم کمی پیدا می کند و جمع آوری آنها سهل است.

طراح خوش ذوق این ایده Lee Jaebin نام دارد.



یک شنبه 3 / 12 / 1392برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : ahmad & saman

ساخت لپ تاپی که در قسمت پایین هم دارای نمایشگر باشد جزو ایده های قدیمی بوده که طی سال گذشته توسط چند شرکت به صورت آزمایشی یا در تعداد محدود تبدیل به واقعیت شده است و حالا نوبت ایسر رسیده که این ایده را تبدیل به یک محصول تجاری واقعی بکند. ‏شاید بهتر باشد آن را یک تبلت دو نمایشگره بنامیم در هر صورت این کامپیوتر با دو نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازشگر Core i5 به همراه ویندوز ۷ از ماه دیگر در بازار خواهد بود. ‏

محافظ نمایشگرهای Iconia از نوع شیشه گوریلا است. بنابراین نباید نگران آسیب پذیری اش باشید و از مولتی تاچ به خوبی پشتیبانی می کند. حالا قسمت پایین لپ تاپ به جای یک کیبرد معمولی طیف گسترده ای از کارها را برایتان انجام میدهد و البته در مواقع لازم کیبرد هم هست! ایسر قیمت نسبتا مناسبی هم برایش انتخاب کرده است. می توانید آن را با ۱۲۰۰ دلار داشته باشید.



چکیده:
۴ نوجوان زیرک نیجریه ای ژنراتوری را تولید کردند که با یک ماده فراوان در دنیا کار می کند – ادرار! سه تا از این نوجوانان ۱۴ ساله و یکی از آنها ۱۵ ساله است. طرز کار این ژنراتور بدین صورت است: - ادرار در یک سلول الکترولیت قرار داده شده تا اوره آن به نیتروژن، آب و هیدروژن تبدیل شود. - هیدروژن از یک فیلتر آب برای خالص سازی رد می شود و بعد از آن وارد سیلندر گاز می شود.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


چکیده:
شرکت آی‏ بی‏ ام قصد دارد پردازنده‏‌های رایانه‏‌ای تولید کند که عملکرد آنها شبیه مغز انسان است. آی. بی. ام اخیراً الگوی نرم‌ افزاری ویژه این پردازنده‏‌ها را نیز ابداع کرده است.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:12 ::  نويسنده : ahmad & saman

باطری‌ها از بین خواهند رفت! باطری‌ها که برای دیر زمانی منبع انرژی انسان‌ها بوده و هستند به زودی به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.
دانشمندان انگلیسی پلاستیکی ساخته‌اند که قابلیت ذخیره و آزاد کردن انرژی الکتریکی دارد،اختراعی که بی‌شک
انقلابی در صنعت‌های چون موبایل‌سازی،ماشین سازی و حتی صنایع پوشاک خواهد داشت!

[ ناتاشا شیرشوا محقق این پروژه]

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:10 ::  نويسنده : ahmad & saman

یک تیم مهندسی از دانشگاه لینکلن دریافته اند که از گرمای تولید شده در تایرها در هنگام فرود می توان برای تولید الکتریسیته استفاده نمود.
هیتنا: یک تیم مهندسی از دانشگاه لینکلن با سرمایه گذاری مرکز تحقیقاتی EPSRC تلاش می کند تا انرژی گرمایی که در هنگام فرود هواپیما توسط سیستم ترمز چرخها ایجاد می شود را توسط یک موتور مولد به الکتریسیته تبدیل کند. این انرژی الکتریکی ذخیره شده و در زمان تاکسی کردن هواپیما روی زمین مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب در استفاده از موتورهای جت پرمصرف هواپیما صرفه جویی شده و آلودگی های صوتی و گازهای خروجی را در هنگام حرکت روی باند فرود از بین برد.به گزارش گروه هوافضای هیتنا تاکسی کردن، بدون استفاده از موتور هدفی است که صنایع هوایی در اروپا تا سال 2020 بدنبال آن هستند. این مورد می تواند موجب آسایش مردمی شود که در نزدیکی فرودگاه ها زندگی می کنند چراکه موتورهای جت در هنگام تاکسی صدا و آلودگی زیست محیطی زیادی تولید می کنند.
پروفسور استوارت مدیر این تیم مهندسی تخمین زده بعنوان مثال یک هواپیمای ایرباس 320 در هنگام فرود حدود 3 مگاوات انرژی تولید می کند. همچنین دانشگاه لینکلن در حال حاضر بدنبال بررسی روشهای دیگر برای تولید انرژی در هنگام فرود می باشد. یکی از این روشها تولید الکتریسیته از اندرکنش حلقه های مسی جاسازی شده در باند فرود و آهنرباهای متصل شده در زیر هواپیما می باشد. این پروژه نیز همانند بسیاری از پروژه ها با چالش هایی از جمله کاهش هزینه و بهینه سازی تولید انرژی در روند پیشرفت خود مواجه است. یکی از مواردی که می تواند در این تحقیق بهینه شود تعداد مولدها و میزان تولید آنها می باشد. همچنین در این پروژه که ایده آن از سال 2008 کلید خورده دانشگاه لوبورو همکاری نموده است.



یک شنبه 29 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

يک مخترع ايراني موفق به ابداع سرعت گير انرژي زا شده است که امکان استفاده از انرژي هايي را که در حالت معمول هدر مي رود، فراهم مي کند.

دکتر محمد صادق شريعتي در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: اين اختراع در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکيت صنعتي ايران به ثبت رسيده و در نمايشگاه بين المللي اختراعات چين نيز مدال نقره دريافت کرده است اما اکنون يک شرکت آلماني با کپي برداري از آن، بدون ذکر نام مخترع ايراني، در سايت خود آن را مطرح کرده است.

وي درباره اختراع خود گفت: وقتي خودرويي از روي سرعت گير بالا مي رود و پايين مي آيد، ارتفاعي را طي مي کند که براساس قوانين فيزيک در اين حرکت انرژي ذخيره و بعد تخليه مي شود. وي با اشاره به اين که مي توان يک چهارم برق مصرفي تهران را از طريق سرعت گيرهاي انرژي زا تامين کرد، افزود: اين سرعت گير داراي ساختاري متفاوت از سرعت گيرهاي فعلي است که انرژي را از حالت جنبشي به حالت انرژي هاي ذخيره اي و سپس به انرژي هاي ديگر تبديل مي کند.از اين انرژي مي توان در تامين روشنايي برق خيابان ها استفاده کرد.ساختار سرعت گير انرژي زا نسبت به شيب جاده، استحکام آسفالت، ورودي آب در فصول بارندگي و همچنين يخبندان زمستان متفاوت است. اين سرعت گير بايد از آلياژي ساخته شود که تحمل تغييرات نيروي عمودي خودرو را داشته باشد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:6 ::  نويسنده : ahmad & saman

محققان به لطف دانش مهندسی ژنتیک موفق شده‌اند با تزریق ویروس‌هایی به گیاهان توتون از آنها به عنوان کارخانه‌ای برای تولید و پرورش سلول‌های خورشیدی استفاده کنند و از این راه زمینه راه‌اندازی خط جدیدی به منظور تولید انرژی‌های پاک را از دل طبیعت سبز فراهم نمی‌آورند.
جام جم نوشت براساس طرح تحقیقاتی جدیدی که به همت دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا صورت گرفته، محققان دریافته‌اند سلول‌های خورشیدی مصنوعی را می‌توان از این پس در دل گیاهان توتون و همچنین میکروارگانیسم‌هایی از جمله باکتری ایی.کولی پرورش داد. خط تولید برق از مزارع توتون راه‌اندازی می‌شود
به اعتقاد دانشمندان، ارزش یافته‌های جدید در نقش مهمی است که از این پس گیاهان زراعی از جمله توتون می‌توانند در چرخه تولید و مصرف سوخت و نیازهای آینده انسان ایفا کنند، چرا که گیاهان توتون می‌توانند نظیر فرآیند از شیر گرفتن کودک به نوبه خود در گرفتن سوخت‌های فسیلی از دهان دنیا و به عبارتی، خلاص کردن جهان از این رنج کهنه نقش شایسته‌ای ایفا کنند.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان