Proteus PCB Design v6.5 يك نرم افزار طراحي مدارهاي الكترونيكي و منطقي مي باشد. اين نرم افزار كاربران خاص دارد و شما كاربران خاص مي توانيد به كمك اين ابزار مدارهاي حرفه اي خود را طراحي كنيد. اين نرم افزار مي تواند امكان شبيه سازي میکرو کنترلرها و میکروپروسسور ها را در اختيار شما بگذارد. همچنین در این نرم افزار شما به راحتی قادر خواهید بود برد مدار چاپی  (PCB)را طراحی کنید. هم اکنون میتوانید این نرم افزار را دانلود نمائید.

 

 


نوع فایل: exe
حجم: 16 مگا بایت

   



یک شنبه 2 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:42 ::  نويسنده : ahmad & saman

نرم افزار Ducab یک نرم افزار قوی در زمینه محاسبات کابل است و بسیاری از مهندسین در طراحی هایی تاسیساتی از این نرم افزار استفاده می کنند، از مزیت های این نرم افزار می توان محیط کار ساده و آسان و همچنین محاسبه عوامل موثر در انتخاب کابل از جمله طول کابل، افت ولتاژ، جریان نامی، ضریب قدرت ، دمای محیط و ... اشاره کرد.

 

 


نوع فایل: exe
حجم: 67 کیلو بایت

   

 



شنبه 17 / 11 / 1391برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

دوست خوبمون Ehsanavr برنامه اي را جھت کار با نمايش گرھاي ھفت قسمتي و يا به عبارت ديگر 7سگمنت نوشته اند .
نحوه کارکرد برنامه بدين صورت ميباشد که سگمنت ھاي مورد نظر را با کليک کردن برروي آن روشن کرده و کد معادل آن را به صورت ھگز مشاھده ميکنيد .
علاوه برآن ميتوانيد از اين برنامه 2 خروجي براي برنامه نويسي بيسيک و کد ويژن بگيريد و از آن استفاده نمائيد .با تشکر از دوست خوبمون Ehsanavr   به خاطر تھيه اين برنامه و در اختيار گذاشتن آن براي کاربران ديگر .
 

جھت دانلود فايل آموزش کار با سون سگمنت بر روي عکس زير کليک نمائيد.
 

زبان : فارسی
نوع فایل: .exe
حجم: 162 کیلو بایت

 



EveryCircuit نرم افزاری مخصوص طراحی مدارهای الکترونیکی برای سیستم عامل اندروید می باشد که طراحی و شبیه سازی این مدارها را با قدرت فراوان انجام می دهد. توسط این نرم افزار می توانید هر نوع مدار الکترونیکی را طراحی کنید و با فشار دکمه Play ، ولتاژ داینامیک و انیمیشن مربوطه را مشاهده کنید. این ویژگی به شما امکان داشتن بینشی نسبت به عملکرد مدار می دهد که توسط هیچ محاسبه ای به این راحتی بدست نخواهد آمد. در زمانی که شبیه سازی در حال اجراست می توانید پارامترهای مدار را بوسیله تکمه آنالوگ تغییر دهید تا تغییرات را به صورت زنده در انیمیشن مدار مشاهده کنید. شما حتی می توانید یک سیگنال ورودی اختیاری را نیز توسط انگشت خود در مدار قرار دهید.
خلاقیت و ابتکاری که در این نرم افزار مشاهده می کنید در هیچ نوع نرم افزار کامپیوتری دیگری مانند Multisim, LTspice, OrCad یا PSpice مشاهده نخواهید کرد. EveryCircuit  با استفاده از موتور شبیه سازی قدرتمند اش برای دستگاه های قابل حمل مانند موبایل و متدهای عددی قدرتمند از بهترین نرم افزارهای طراحی و شبیه سازی مدارهای الکترونیکی می باشد. قوانین اهم ، کیرشهف ، ولتاز ، معادله رسانه های غیر خطی و تمام ابزار حرفه ای در این نرم افزار جایسازی شده اند.
کتابخانه قدرتمند ابزار آن به شما آزادی زیادی برای طراخی هر نوع مدار آنالوگ و دیجیتال از تقسیم کننده های ساده ولتاز با قطعات حرفه ای ترانزیستور را می دهد. ویرایش گر شماتیک آن مسیریابی خودکار سیم ها را ممکن می سازد.
سادگی ، فدرت بالا و ابتکار در یک نرم افزار قابل حمل کنار یکدیگر جمع شده اند تا یک نرم افزار مفید برای مهندسی الکتریکی و دانش جویان مهندسی را بسازند.

 

 

 

برای مشاهده ی متن کامل و دانلود، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


شنبه 16 / 6 / 1391برچسب:, :: 18:22 ::  نويسنده : ahmad & saman

این برنامه با شکل ظاهری زیر شامل قسمت های مختلفی جهت محاسبات در سیستم های مختلف برقی است.


از جمله قسمت های مختلف به موارد زیر می توان اشاره نمود:
محاسبات
ماشین حساب
کشیدن منحنی برای مجموعه ای از نقاط
مجموعه ای کامل از محاسبات هندسی (محیط، مساحتو…)
محاسبات قانون اهم (قانون اهم، به دست آوردن امپدانس و …)
محاسبات قانون اهم برای سیستم های سه فاز
محاسبات دسی بل
محاسبات مربوط به شارژ و دشارژ خازن و سلف و …

و … که در ادامه مطلب میتوانید آن ها را مشاهده کنید



ادامه مطلب ...



Logic Friday یکی از کوچکترین نرم افزارهای ممکن جهت تجزیه و تحلیل مدارهای منطقی Digital میباشد که توسط آن می توان با صرف کمترین زمان ممکن به طرح مورد نیاز حتی برای مدارهای پیچیده دست یافت. در حالی که توجه اکثر نرم افزارهای طراحی در الکترونیک معطوف به اجرای پروژهای واقعی و فیزیکی در الکترونیک میباشد نرم افزارهای اندکی صرفا به منظور تجزیه و تحلیل مدارهای منطقی در سطح ریاضی و به زبان قابل لمس در سطح دروازه های منطقی یا گیت Gate توسعه یافته اند .
ولی
نرم افزار حاضر که بسیار کم حجم و بر خلاف Logic Works رایگان می باشد دارای توانایی هایی به مراتب بالاتر از Logic Works است .
وجه بارز برتری
نرم افزار فوق بر بسیاری از نرم افزارهای مشابه توانایی حا دو جهته مدارهای منطقی میباشد به این معنی که هم با داشتن تابع منطقی میتوان به ترکیب لازم از گیتها ( یا مدار منطقی ) رسید و بالعکس با داشتن مدار منطقی به راحتی میتوان تابع نهایی را محاسبه نمود . در این جهت امکاناتی نظیر انتقال سریع گیتها به صفحه کاری و اتصال آنها به یکدیگر ، رسم جداول True و نمایش ورودی خروجی توابع در نرم افزار در نظر گرفته شده است . در این نرم افزار بر خلاف نرم افزارهای طراحی فیزیکی فقط عملکرد منطقی اجزا مدار مورد توجه بوده و نرم افزار مطلقا توجهی به مشخصات الکتریکی مدار ندارد به بیان بهتر هر گیت منطقی صرف نظر از این که چه خانواده ای مورد نظر طراح آن بوده ( Cmos یا TTL یا …. ) تنها یک وسیله ایده آل در نظر گرفته میشود .

Logic Friday is a tool for students, hobbyists, and engineers who work with legacy digital logic circuits based on standard IC packages

نوع فایل: exe
حجم: 847 کیلوبایت




CircuitMaker از جمله نرم افزارهایی میباشد که طی زمان اندکی توانسته به صورتی موفق در میان نرم افزارهای رقیب مطرح گردد و شاید دلیل آن را نیز بتوان در دیدگاه واقع بینانه طراحان آن جستجو نمود . زیرا در اولین مقایسه CircuitMaker با نرم افزارهایی چون NI Circuit Design Suite و یا Proteus VSM ( که رقبای جدی آن هستند ) پی میبریم که نرم افزار فوق با حجم کمتر بسیار سریعتر از هر دو نرم افزار میباشد . همچنین در CircuitMaker هم جنبه های تجاری و هم آکادمیک به خوبی رعایت گردیده است که از این نظر برتری قابل توجهی بر نرم افزارهای مشابه پیدا میکند ….
پس از نصب CircuitMaker اجرا
نرم افزار از توسط اجرا دو فایل exe ( اجرایی ) از پوشه نصب آن آغاز میگردد ( بدون وجود شورتکات در دسکتاپ ) که اولی جهت طرح شماتیک و شبیه سازی cirmaker.exe و دومی جهت طرح PCB یا فیبر مدار چاپی Traxmakr.EXE میباشد .
با اجرا cirmaker.exe صفحه اصلی
طراحی نرم افزار در اختیار کاربر قرار میگیرد که میتوان به سهولت از کتابخانه گسترده قطعات الکترونیک عتاصر لازم را به طرح مورد نظرمان اضافه نماییم . پس انتخاب هر قطعه ، همانند نرم افزارهای کاملا حرفه ای میتوان قطعه مورد نظر را پس از نامگذاری و اضافه نمودن Comment و ….. در جمع اشیا طراحی شده مشاهده نمود . همچنین در این نرم افزار ارتباط قطعات بسیار آسان و تنها با چند کلیک موس امکانپذیر میباشد . پس از اتمام طرح میتوانیم طرح را جهت چاپ ، ساخت PCB و … ذخیره نماییم و یا وارد مرحله شبیه سازی گردید .
با اجرا Traxmakr.EXE نیز بخش ساخت مدار چاپی آغاز میشود که به سبب سر و کار این بخش با شکل فیزیکی قطعات ، کتابخانه های دسترسی به اشیا مورد نیاز اندکی متفاوت میباشد . در این بخش هم امکان
طراحی اتوماتیک و هم دستی در نظر گرفته شده است که چنانکه عزیزان آشنا با این دسته از نرم افزارها واقف میباشند استفاده از حالت طراحی دستی آن رواج بیشتری دارد و علت آن نیز استفاده گسترده حالت اتوماتیک از لایه های اضافی میباشد که به سبب مشکلات تکنیکی و هزینه تلاش میگردد تعداد لایه ها از عدد 2 تجاوز ننماید و بنابر این در اغلب اوقات از حالت دستی آن استفاده میگردد …

In ECE 2 you will not be required to use a simulation program, but they can be very helpful for learning about circuits, testing designs or analyses, and even just drawing schematics for reports.
There are now several PC-based circuit simulators on the market. Most are based on the SPICE simulation engine developed at UC Berkeley. You can find a list of several simulators here. Some of the vendors provide free student versions of their software, usually with some limitation on the number of components that can be simulated.
The ECE department does not endorse any particular product or differentiate between any product or its competitors. However, we have purchased a license for MultiSim v9, and this program is installed on the computers in the ECE2 lab.

راهنمای نصب :
نرم افزار را با اطلاعات موجود در فایل Serial نصب و فعال نمایید.
پس از نصب
نرم افزار محتویات پوشه Crack را در محل نصب نرم افزار کپی کنید.


نوع فایل: exe
حجم: 6.8 مگابایت



 

حجم برنامه: 3.8 مگابایت



 

QUCS یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز مدارهای الکترونیک با گرایش تخصصی می باشد.
به طوری اکثر دوستان گرامی علاقمند به الکترونیک مستحضر می باشند در چند سال اخیر در بیشتر مراکز آموزش عالی که رشته مهندسی برق و الکترونیک ارائه می گردد ، به موازات واحدهای آزمایشگاهی ، شبیه سازی مدارهای برق و الکترونیک نیز به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و در بسیاری از موارد ( خصوصا در بررسی مقدماتی پروژه ها ) مرحله شبیه سازی Simulation مورد تاکید اساتید و مربیان قرار گرفته است .
در مقام مقایسه QUCS و NI Circuit Design میتوان برخی از خصوصیات QUCS را ( با وجود حجمی کمتر از یک پنجاهم ) جهت موارد آموزشی برتر شمرد .
QUCS
نرم افزاری رایگان و Open Source میباشد که استفاده از آن را تا حدی میتوان دشوار دانست به طور مثال برای کاربران مبتدی قرار دادن قطعات مستلزم اندکی دقت و صرف وقت بیشتری میباشد . همچنین به هیچ عنوان در به کارگیری QUCS به رنج وسیع قطعات الکترونیک تجاری دسترسی نداریم و میتوان اینطور عنوان کرد که تقریبا از هر گروه از قطعات تنها نمونه های معروف آن در نظر گرفته شده است ( همانند بسیاری از تمرینهای دانشگاهی ) و در نهایت مهمترین نکته امکان تعریف پروژه از طراحی تا ساخت و خصوصا فیبر مدار چاپی PCB مورد نظر طراح نرم افزار نبوده است . ولی متقابلا امکان تجزیه و تحلیل بسیار دقیق و رسم نمودارها از خصوصیات اصلی این نرم افزار میباشد .
علاوه بر مزیت فوق امکان تجزیه تحلیل موارد چندی به صورت اختصاصی به
نرم افزار اضافه گردیده است که این را شاید بتوان از خصوصات منحصر به فرد نرم افزار دانست . یکی از مهمترین این موارد بررسی ساختار و امکان طراحی فـیـلـتـر و یا پالایه ها میباشد که هم اکنون مورد توجه جدی بسیاری اکثر علاقمندان رشته های مهندسی الکترونیک میباشد .
سایر کاربردهای QUCS همانند
نرم افزارهای مشابه میباشد و با امکان ویرایش خصوصیات و مقادیر کلیه قطعات به سهولت میتوان به مدار دلخواه دست یافت و عملکرد آن را توسط ابزارهای سنجش مجازی مورد بررسی قرار داد.

 

 

حجم برنامه: 5.7 مگابایت



با سلام. نرم افزاری که در این مطلب معرفی می کنیم به دلیل تخصصی بودن برای همه کاربران مناسب میباشد و برای خیلی از رشته های فنی مهندسی می تواند نقش یک ابزار ساده طراحی را بازی کند. این ابزار که EZ Schematics نام گرفته است نرم افزاری حرفه ای برای طراحی های الکترونیکی و مدارات الکتریکی است ؛ این ابزار که تقریبا تمامی قطعات و نماد های آن ها را در خود جای داده با کنار هم قرار دادن آن ها توسط کاربران می تواند یک مدار الکتریکی دقیق را ترسیم کند.

تمامی نماد ها از جمله دیودها ، مقاومت ها ، خازن ها و ... طوری در نرم افزار در نظر گرفته شده اند که کاربر بتواند به سادگی از آن ها بهره برده و البته بتواند مدل های مختلفی از آن ها را هم انتخاب کند ؛ برقرار ارتباط ها میان قطعات هم تنها با حرکت ماوس قابل ترسیم است همچنین این نرم افزار که تنها حدود 3.5 مگابایت حجم دارد به راحتی نصب و اجرا خواهد شد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار:

- سهولت در استفاده از نرم افزار
- امکان سوئیچ کردن میان مدارات مختلف
- وجود انواعی از هر قطعه الکترونیکی
- امکان رسم و قرار دادن نقطه اتصال یا همان گره
- قابلیت اضافه کردن مقدار برای هریک از قطعات
- استفاده بسیار آسان از نرم افزار و حجم پائین
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز 7

- و ...

حجم برنامه: 2.6 مگابایت

 

- طريقه فعالسازي : از کیجن برای تولید سریال نامبر استفاده کنید. دقت داشته باشید می بایست ابتدا کدی که در قسمت Registration Code قرار داده شده است را در کیجن وارد کرده و سپس سریال تولید شده را در نرم افزار وارد کنید تا نرم افزار کرک شود.

 

 

 



 

ماشين حساب حرفه اي يكي از نيازهاي مهندسان و كاربران رايانه مي باشد.داشتن يك ماشين حساب كه بتواند تمامي عمليات پيچيده رياضي و مهندسي را به خوبي انجام دهد و علاوه بر پيشرفته بودن داري حجم كم براي دانلود براي تمامي كاربران مي باشد. DreamCalc Professional Edition يك ماشين حساب فوق پيشرفته و حرفه اي ميباشد كه ميتونيد عمليات محاسبه اي شما را به صورت نمودار، نمايش هندسي و... نشان بدهد با اين نرم افزار ميتوانيد نمودار رسم كنيد بدون اينكه بطور دستي اين عمل را انجام دهيد. با اين نرم افزار احساس واقعه اي كشيدن نموارد با دست را تجربه كنيد، ترسيم گرافيكي نمودار در كمتر چند ثانيه و آماده شدن آن براي استفاده انجام كامل عمليات محاسباتي از جمله علمي كاربردي، آماري و سيستم برنامه ريزي مالي ميباشد. قابلت محاسبه عمليات پيچيده رياضي و برنامه نويسي و قابلت انجام محاسبات چندخطي به صورت كامل و دقيق ميباشد. اين نرم افزار عملیات محاسباتی شما را به دو صورت RPN (نشانه گذاری معکوس لهستانی) و algebraic input (نشانه گذاري جبري) انجام مي دهد. اين نرم افزار بیش از 260 تابع ( توابع جبری ،مثلثاتی،هایپربولیک،تاریخی،آماری،مالی و ...) را پشتیبانی می کند.

 


قابليتهاي كليدي نرم افزار DreamCalc Pro v4.5.0:

    • انجام محاسبات معادلات پيشرفته در سریعترین زمان
    • ارائه اشکال هندسی به صورت دو بعدی همراه با محاسبه معادله
    • حجم نسبتا پائین نسبت به کارایی بالا
    • محاسبه عمليات جبري و RPN
    • توانایی ذخیره و بازخوانی محاسبات
    • پوسته های زیبا و متعدد
    • قابلیت کمک کردن به تکمیل فرمول ها
    • قابلیت استفاده از صفحه کلید به منظور سریع تر شدن کارها
    • حالت مهندسی برای ماشین حساب
    • فرمت اعداد قابل تنظیم برای تمامی کشورها
    • حافظه ی داخلی ماشین حساب با داشتن چندین رجیستر
    • هزاران تابع رایاضی
    • قابلیت مخفی شدن در System Tray
    • پشتیبانی از Clipboard ویندوز
    • قابلیت استفاده از تاریخ و توابع آن در ماشین حساب
    • صفحه ای به صورت رول مانند برای نمایش خروجی
    • قابليت انجام مخاسبات چند خطي و انجام برنامه نويسي در محيط نرم افزار
    • سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و 7
    • و ...

حجم برنامه: 2.9 مگابایت

 

طريقه فعالسازي: پس از نصب نرم افزار محتويات پوشه Keygen را كپي كرده سپس فايل KeyMaker.exe را اجرا كرده و بر روي Pach كليك كنيد. فايل dreamcalc.exe را از طريق برنامه انتخاب كرده پس از كرك شدن نرم افزار را اجرا كرده و سريال نرم افزار را وارد نماييد.

 

 

 



جمعه 19 / 12 / 1390برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : ahmad & saman

نرم افزاری جهت ارائه تمامی فرمول های مربوط به الکترونیک وقدرت است.

 

حجم فایل: 2.58 مگابایت



جمعه 17 / 12 / 1390برچسب:, :: 10:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

برای بدست آوردن تعداد دور سیم پیچ در اولیه و ثانویه ترانسفورماتور های کوچک لازم است ابتدا حجم هسته انتخاب نموده و با کمک روابط ریاضی  و استفاده از منحنی مقدار چگالی جریان را بدست آورد . در این رابطه نرم افزار های مختلفی موجود دارد که بدون انجام محاسبات ، به کنک داده های ورودی تعداد دور سیم پیچ و قطر آن و همچنین مقدار آمپر مجاز و توان ترانسفورماتور بدست می آید .

حجم فایل: 1.03 مگابایت



طراحی و شبیه سازی مدارات فرمان و قدرت کنتاکتوری توسط نرم افزار (EKTS) با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی و به همراه آموزش

Electrical Control Techniques Simulator (EKTS)

توسط این نرم افزار ساده و کم حجم می توانید به سادگی مدارات فرمان و قدرت کنتاکتوری را طراحی و شبیه سازی کرده و نقشه نهایی را بصورت عکس ذخیره کرده و یا چاپ کنید.

مدار فرمان و قدرت ستاره مثلت اتوماتیک موتور سه فاز

همچنین یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار پشتیبانی از زبان فارسی می باشد که با دانلود پک فارسی و کپی (بعد از خارج کردن از حالت زیپ) در محل نصب ، زبان فارسی به زبان های برنامه اضافه می شود!

 دانلود برنامه - دانلود زبان فارسی - دانلود آموزش (انگلیسی)



شنبه 17 / 8 / 1390برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : ahmad & saman

بابیلون یا بابل، واژه‌نامه رایانه‌ای است که با استفاده از پرونده‌های مختلف فرهنگ واژگان که هر یک به یک موضوع اختصاص دارند می‌تواند به یک واژه‌نامهٔ چندمنظوره بر روی رایانهٔ شخصی، تبدیل شود.از ویژگی‌های این واژه‌نامه این است که معانی لغات موردنظر با یک کلیک بر روی آن واژه مشخص می‌گردد. این نرم‌افزار برای تشخیص کلمات در محیط‌های غیرمتنی (مانند برخی پرونده‌های PDF) از روش تشخیص نوری نویسه‌ها یا OCR استفاده می‌کند.
پرونده‌های فرهنگ واژگان این نرم‌افزار دارای پسوند BGL هستند که پس از نصب برنامهٔ اصلی امکان افزوده شدن به آن را دارند.
برای دانلود فایل glossary واژگان رشته الکترونیک از لینک زیر استفاده کنید.
طریقه نصب: پس از نصب بابیلون کافیست فایل زیر را از حالت فشرده خارج کرده و اجرا کنید تا بر روی بابیلون نصب شود.
حجم فایل: 645KB



پنج شنبه 5 / 8 / 1390برچسب:, :: 22:49 ::  نويسنده : ahmad & saman

یه نرم افزار بسیار مفید برای کسایی که زیاد با قطعات اس ام دی (SMD) سرو کار دارند.

مشخصات قطعات از نظر طول و عرض و مشخصات سخت افزاری قطعه و دیگر مشخصاتش از جمله مشخصات پایه هایش مثل پایه های کلکتور امیتر و بیس در ترانزیستورها هست.

 

حجم فایل: 2.8 MB 

 




یک شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:, :: 11:14 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

دانلود PSpice 5.3

حجم : 1.6 MB

 

***

دانلود PSpice 8.0

حجم : 16 MB

 

***

دانلود PSpice 9.1

حجم : 27.9 MB

 


 

منبع: http://www.engr.uky.edu/

The University of Kentucky’s the UK College of Engineering’s



شنبه 26 / 7 / 1390برچسب:, :: 20:7 ::  نويسنده : ahmad & saman

اين نرم افزار مانند يک سيگنال ژنراتور کوچک عمل مي کند.

BIP Electronics Labs 3.0 - Sine Wave Generator

 

 

برای دانلود این نرم افزار با حجم کم 104 KB بر روی دانلود کلیک نمایید.

 



شنبه 26 / 7 / 1390برچسب:, :: 20:41 ::  نويسنده : ahmad & saman

با استفاده از اين نرم افزار مي توانيد يک اسيلوسکوپ آزمايشگاهي را در کامپيوتر خود داشته باشيد. بدين صورت که سيگنالي را که مي خواهيد بر روي صفحه اسکوپ ببينيد بايد به پورت ورودي صداي کامپيوتر ( ميکروفن ) اعمال کنيد.

Oscilloscope for Windows v. 2.51

اسیلوسکوپ برای ویندوز با استفاده از کارت صدا را به صورت آنالوگ به دیجیتال
مبدل ، ارائه اسیلوسکوپ کامل و تجزیه و تحلیل طیف
قابلیت های در Windows95 محیط.
مشخصات :
- ردیابی اسیلوسکوپ دوگانه ذخیره سازی دیجیتال با تجزیه و تحلیل طیف
- 20 هرتز -- 20 کیلو هرتز پهنای باند
- 50 هزارم ثانیه طول بافر
اطلاعات -- صادرات به کلیپ بورد ویندوز و یا به فایل (فرمت متن)

Oscilloscope for Windows uses the sound card as an analog-to-digital
converter, providing complete oscilloscope and spectrum analyzer
functionality in Windows95 environment.
Specifications:
- Dual trace digital storage oscilloscope with spectrum analyzer
- 20 Hz - 20 kHz bandwidth
- 50 ms buffer length
- data export to Windows clipboard or to file (text format

حجم فایل: 88 Kb

 



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 13:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

در پست امروز يه نرم افزار كم حجم براتون ميگذارم كه مربوط به محاسبه قطر سيم پيچهاي ترانسفورماتور تكفاز،سه فاز و اتو ترانسفورماتور هستش.بوسيله اين نرم افزار، با وارد كردن اطلاعات اوليه مثل ولتاژ اوليه و ثانويه،جريان ونوع سيم پيچي،ميتونيد مقطع سيم پيچي رو براحتي بدست بياريد.

ابتدا فايل رو از حالت فشرده خارج كرده بعد اجرا كنيد.
براي دانلود با حجم 59KB بر روی دانلود كليك كنيد...



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:58 ::  نويسنده : ahmad & saman

از سری نرم افزار های آزمایشگاه مجازی در رشته الکترونیک و همچنین الکتروتکنیک نرم افزار پروتیوس میباشد که سادگی کار ، قدرت بالا و پشتیبانی از میکرو کنترلر ها باعث شده تا طرفداران زیادی را جذب خود نماید.

با این نرم افزار می توانید مداری را طراحی و اجرای آنرا شبیه سازی کنید. در هنگام شبیه سازی می توانید عوامل تاثیر گذار محیط واقعی مثل دمای اتاق را هم اعمال کنید و یا دمای خازن را برای ولتاژهای مختلف مشاهده کنید. رسم نمودارها، وجود دستگاه هایی مثل اسلسکوپ و ... از امکانات ارزشمند این نرم افزارند.

وجود چندین مثال آماده (مثل شبیه سازی کامپیوتر Z80 یا طراحی گیم به صورت سخت افزاری و ... ) از ویژگی های جالب این نرم افزار هست.

محیط این برنامه ساده بوده و این باعث افزایش سرعت طراحی می شود. از دیگر امکانات نرم افزار این است که حتی بعد از طراحی می توانید حالت سه بعدی آن را هم مشاهده کنید.

در این نرم افزار براحتی و در عین سادگی میتوانید تمام قطعات الکترونیکی را پیدا کنید و مدارات خود را با ان ببندید هم چنین اگر برنامه نویس هستید می توانید برنامه های خود را که برای کار با میکرو کنترلر ها نوشته اید را در آن اجرا کنید و از کم و کیف و مشکلات برنامه خود آشنا شوید.

حجم:65 مگابایت 


برای دانلود از سرور قدرتمند وطن دانلود اینجا کلیک کنید.



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:47 ::  نويسنده : ahmad & saman

امروز آموزش فارسي نرم افزار EPLAN رو براتون گذاشتم كه بسيار خوب و كاربردي توضيح داده.همونطور كه ميدونيد نرم افزار EPLAN يكي از بهترين نرم افزارها در زمينه طراحي مدارات،در برق صنعتي هست.بوسيله اين نرم افزار ميشه يه تابلوي برق كه شامل مدارات قدرت و فرمان،تجهيزات داخلي،فريم و بدنه و... رو بصورت كامل طراحي كرد.

حتما دانلود كنيد و نظرتون رو هم بگيد!
 

براي دانلود با فرمت PDF و با حجم 2.263MB

بر روی Download كليك نمائيد...
 

 



سه شنبه 10 / 7 / 1390برچسب:, :: 21:24 ::  نويسنده : ahmad & saman

همونطور كه میدونید نرم فزار Dialux یه نرم افزار بسیار مفید وجامع در زمینه طراحی روشنایی هستش، كه امروزه كاربرد وسیعی در پروژه های مختلف روشنایی پیداكرده.بوسیله این نرم افزار میتونید سیستمهای روشنایی مختلفی رو برای مكانهای مختلف طراحی و شبیه سازی كنید.

امروز یه فایل آموزشی راجع به استفاده از نرم افزار Dialux براتون گذاشتم كه امیدوارم استفاده كنید.

زبان: فارسی

تعداد صفحات: 86

حجم:3.1 مگا بایت

نوع فایل:PDF

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان